Officiële opening! - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Carina Toussaint - WaarBenJij.nu Officiële opening! - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Carina Toussaint - WaarBenJij.nu

Officiële opening!

Door: Carina - webmaster

Blijf op de hoogte en volg Carina

23 Januari 2010 | Nederland, Heerlen

Het is alweer een weekje geleden, maar op vrijdag 15 januari 2009 werd het Xplore gevoel nog maar een keertje aangewakkerd voor degene die het nog niet hadden, de officiële opening in Trevianum - Sittard. Samen met alle scholen, van alle landen, én de nieuwe groep: de alumni. Werd er door de organisatie (SGE) en mevr. Wolfs de officiële aftrap gegeven. Na enkele speeches werd het tijd voor een inleiding in de masterclasses. Samen met het Charlemagne College (dé andere Tanzania groep!) en nog enkele andere scholen werkte we onder andere samen aan het onderwerp mensenrechten.

Hoe zit het nu precies met de Millenniumdoelen? Wat is nu van deze Milleniumdoelen het meest belangrijk? Het is een discussie die je in principe lang zou kunnen houden.. Maar met het gevoel dat wij dit in een Derde Wereld land (India, Nepal, Peru en natuurlijk Tanzania) zullen verbeteren, kan het Xplore gevoel bij mij in ieder geval niet verdwijnen. Elke dag staat mijn hoofd op Xplore status, al kan dit soms wel tamelijk stressvol zijn. Steun uit alle hoeken, een enthousiaste groep met misschien wel de meest enthousiaste begeleiders.. Maar misschien nog wel een miljoen keer belangrijker: een ontspannen sfeer ondanks alles wat ons te wachten staat. Iedereen staat er namelijk achter, met geest en hart.. Wat uiteindelijk dit project zal moeten slagen.

Vechtend voor iemand aan de andere kant van de wereld, doet het ook pijn dat mensen in Haïti ook lijden. Gelukkig dat vele Nederlanders tijdens de grote acties ook een gevoel voor mensen in andere omstandigheden hebben.

Al kan je alleen met eigen ogen zien, en ervoor zorgen dat het geld op de goede plaats beland: nog 171 dagen te gaan!