Oh oh Kerala, wat ben je mooi! - Reisverslag uit Bangalore, India van Carina Toussaint - WaarBenJij.nu Oh oh Kerala, wat ben je mooi! - Reisverslag uit Bangalore, India van Carina Toussaint - WaarBenJij.nu

Oh oh Kerala, wat ben je mooi!

Blijf op de hoogte en volg Carina

15 Januari 2017 | India, Bangalore

Goedemiddag iedereen!

Ik zal eerst even een korte handleiding geven voor het lezen van deze blog zodat jullie een beetje kunnen meegenieten van dat wat ik nu eigenlijk bedoel. Voor stap 1 start U Google op en via “Google Afbeeldingen” of “Google pictures” zoekt U naar “Alleppey Backwaters” en “Wayanad”. Stap 2 van deze handleiding laat U uw ogen sluiten, en een van de volgende opties in het keuzemenu te kiezen. Optie 1 is dagdromen om in alle rust op deze bestemming te zijn, de drukte van werk en stad laten wat het is en helemaal alleen op deze bestemmingen te zijn. Optie 2 is om een klein (gnieperig) lachje op je gezicht te toveren, aangezien dit voor de laatste dagen precies het gevoel (en beeld is) wat Stefan en ik beleven en we op een of andere manier een luxere prive houseboat hebben veroverd. Stap 3, veel plezier met het lezen van deze reisblog!

Toen ik voor het eerst deze tweede blog probeerde te schrijven, bevond ik me aan de zijkant van het dek van onze prive houseboat in Allepey. Genietend van het zonnetje, de fluitende vogeltjes en af en toe wat geblub van een paar vissen, stemmen en getoeter van auto’s waren nergens meer te bekennen. Relax modus: aan! (Jammer dat deze mooie blog verdween in een crashende tablet)
De foto’s op Google liegen niet, het is het landschap waar we doorheen varen. Ondanks de velen boten (nationale feestdag voor het hindoeisme) hebben we ook nog het geluk dat wij in de rustige wateren varen en dus optimaal kunnen genieten van ons eigen bootje en uitzicht. Na de hektiek van het Noorden, zijn wij oh zo blij met het bourgondische Zuiden.

Even een flashback na eerder deze week. Dachten we dat de gastronomie niet beter kon dan wat wij beleefd hadden, wordt alles keihard omver geblazen als wij met grote verbazing in ons eigen priveresort midden in de natuur van Wayanad begeven. Ohja en ons bijna eigen zwembad omringd door palmbomen hadden we ook nog, dat heb je als je met aangename temperaturen in het “laag”-seizoen reist. Helaas hebben we ook de opgedoken tijger weggejaagd, en bracht onze safari zelfs minder (eentje) olifanten op dan dat we gewoon op weg van A naar B tegenkwamen (twee). Maar ach, te klagen hadden we zeker niet. Ondanks dat ik zeker Kareena Kapur was (een bekende Indiase filmster, Kareena – Carina), en we soms geen stap vooruit kwamen door de verschillende foto’s want ja selfies met Westerse mensen moesten toch echt naar iedereen op Whatsapp gestuurd worden, konden we genieten van de rust bij een stuwmeer en waagden we ons aan een zipline (voor 4 eurie, mam we leven nog!). Anderhalve dag konden we van ons eigen paradijs, uh resort, genieten, soms vraag ik me toch wel eens af waar ik een tijdmachine kan kopen.

De gemoedelijkheid is niet alleen te merken in de natuur, maar ook de steden stralen een stuk minder hektiek uit dan in het Noorden. Bangalore, de IT-hub van India straalt met de goed geschilderde gebouwen al enorm veel meer rijkdom uit dan de noorderlijke steden. Het bezoek aan het Bangalore Palace, deed ons een beetje aan Windsor Castle denken door de Victoriaanse invloeden en de Engelse geschiedenis. Stefan’s “handicap” zorgde hier niet alleen voor gratis entrée, maar ook wat lol aangezien we gedumpt werden bij een speciale ingang voor invaliden, waarna we zelf uit konden zoeken welke etage van de vier ons uiteindelijk naar de eindbestemming zou brengen. De botanische tuin gaf ons al een stuk meer rust in deze groeiende stad. De andere stad onderweg naar de natuur van Wayanad, Mysore gaf ons een tempel midden in het platteland en een voltreffer van een duif (dankjewel). Ohja, en het missen van een spectaculaire lichtshow door de geweldige communicatie met de chauffeur. Een tempel op de berg viel een beetje tegen, maar ach we werden vergezeld door een rondreizende Nederlandse backpacker wat ook wel eens gezellig was.

Tussen de rust van de natuur van Wayanad en de wateren van Kerala, bezoeken we nog Cochin maar komen we precies op de Joodse feestdag aan waardoor de bezienswaardigheden gesloten zijn. Als alternatief gaan we na een korte wandeling over de promenade, waarbij we de bekende enorme Chinese vissersnetten zien, een beetje shoppen in het grootste winkelcentrum van India. De airconditioning, en totaal niet continu de vraag of we op de foto willen in combinatie met nog een beetje kunnen genieten van de sale zorgen voor een ideaal tussedagje. De culturele show wat in ons pakket zat viel een beetje tegen, of we waren gewoon een beetje te jong om hier optimaal van te kunnen genieten. Het eerste Indiase biertje en lekkere Mango garnaaltjes zorgde voor alsnog een goede afsluiter van vrijdag de dertiende!

Terug naar onze prive houseboat waar we ons op moment van schrijven op bevinden. De motor start weer, we gaan langzaam weer de wateren op. Als we weer aan land komen gaan we op het weg naar ons hotel direct aan het strand, daar waar ik zal proberen deze blog te uploaden. Nog een paar daagjes zullen we genieten van het bourgondische Limburg van India, voordat we de laatste staat van onze reis aandoen: Tamil Nadu.

Inmiddels zijn we aangekomen bij het volgende hotel, direct aan het strand met duidelijk uitzicht op zee hebben ook wij goed familie nieuws en een leuk bericht uit de carnavalsgroep mogen ontvangen, Prins Jordy alaaf!
Nog even genieten wij van alle rust voordat we nog wat cultuur proeven en het echte leven weer op ons wacht.

Groetjes vanuit het bijna uiterste, en zonnige Zuiden van India,

Stefan & Carina