สวัสดี - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Carina Toussaint - WaarBenJij.nu สวัสดี - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Carina Toussaint - WaarBenJij.nu

สวัสดี

Blijf op de hoogte en volg Carina

06 Oktober 2013 | Singapore, Singapore

สวัสดี/s̄wạs̄dī iedereen! (Hallo in het Thais :-)!)
De helft is gepasseerd, Azië wordt steeds meer ontdekt en de uni begint langzamerhand meer een verplichting te worden. De tripjes zorgen uiteindelijk voor het grootste en mooiste avontuur. Kortgezegd: I’m having the time of my life!
Helaas kwam ook een wat mindere kant van mijn exchange kwam de afgelopen tijd bovendrijven. Terwijl iedereen waarschuwde voor het eten in Kuala Lumpur, kreeg ik “voedselvergiftiging” tijdens een tripje naar Chinatown in Singapore, juist ja gewoon “thuis”. Met als gevolg een week vol..‘reizigers’diarree. Helaas werd het zo erg dat er een bezoekje moest worden gebracht aan de doktor, en stiekem realiseer je je dan maar eens hoe goed je het thuis hebt met een vertrouwde en behulpzame dokter. Het resultaat: een zakje vol met 4 verschillende strips pillen.. ach zuinig zijn ze hier ook niet maar na een week voelde ik me gelukkig alweer helemaal “de oude”. (Ohja, het missen van “mama” komt op zo’n moment ook wel.. als je alles zelf moet doen terwijl je je best beroerd voelt is dat niet zo leuk!) Na het enige negatieve punt aan de andere kant van de wereld is het tijd voor alle leuke positieve belevenissen!

Het tripje naar Kuala Lumpur en Melaka was uiteindelijk geslaagd. Vooral het beroemde grote gouden beeld, oftewel Batu Caves, was indrukwekkend en mag wel het hoogtepunt van de reis worden beschouwd. Daarnaast was Melaka verassend leuk en was een toeristisch boottripje over de rivier van het ex-Nederlands-koloniale stadje genieten!

Pulau Ubin is een klein eilandje naast Singapore, het duurt ongeveer 1,5 uur om er te komen vanuit Commonwealth te komen. Een dagje mountainbiken op het eiland is eigenlijk wat iedereen doet, en zo huurde ook wij een mountainbike om een dagje door het eiland te crossen (letterlijk en figuurlijk), even dacht ik dat ik een roeping gemist had: heerlijk om zo rond te crossen door de natuur en sportief bezig te zijn!
De meeste exchange studenten zijn er niet zo mee bezig.. cultuur in Singapore. Niet zo raar aangezien Singapore in mijn ogen niet echt een uitsprekende cultuur heeft. Caroline kwam op het idee om naar het Mid autumn festival te gaan.. zeker geen verkeerd idee. Als enige Westerlingen en ook zowat enige jonge studenten was het zeker de moeite waard en toch wel gaaf om een beetje kennis te maken met de Chinese cultuur. Terwijl ondertussen het beroemde Marina Bay Sands hotel op de achtergrond vuurwerk afstak. Het veilige Singapore is toch wel een leuke “thuishaven”!
Door het midautumn festival organizeerde Gardens by the bay een speciaal festival met allemaal opblaasfiguren. Een goed idee om alsnog naar de tuinen achter Marina Bay Sands te gaan en enorm leuk om dan samen met mede-fotografie-gek Wiebke lekker te kunnen spelen met het fototoestel!
En dan.. mijn 20ste verjaardag! Ik verwachtte een beetje een normale dinsdag op de uni, het werd toch een beetje anders dan dat! Nadat ik mezelf een klein cadeautje kocht voor me verjaardag (moneybelt voor tijdens het reizen), werd ik van alle kanten gefeliciteerd op de uni en was mijn hagelslag-donut en kaas-broodje van de Commonwealth bakker toch wel een lekkere verjaardagslunch! Al verheugde ik me stiekem wel de hele dag op de avond, Westers eten met Erlijn, Suman en Caroline. En dat was uiteindelijk meer dan geslaagd, het eten was lekker en een gezellige avond zorgde ervoor dat ik me echt jarig voelde en ook nog eens een leuk “feestje” had, beter kon niet!

En dan het hoogtepunt van de afgelopen 2 maanden hier in Singapore: een tripje naar Bangkok! Terug van Kuala Lumpur, vond ik het een goed plan om nog een aantal tripjes te plannen. Caroline was van plan om samen met wat vrienden van haar uni naar Thailand te gaan en wilde ook nog eens graag naar Indonesië. Het duurde dan ook niet lang voordat de tripjes naar Bangkok & Bali geboekt waren. Na 3 weken in Singapore begon het toch behoorlijk te kriebelen, een beetje excitement was weer nodig! Drie dagen Bangkok zorgden voor de nodige “kick”! Naast het bekende “grand palace”, de liggende Buddha (What Pho) en Chinatown werd het ook tijd voor een klein feestje en natuurlijk heerlijk Thais eten. Kortom: genieten! De tijd vloog helaas veel te snel voorbij en voordat ik het wist zat ik alweer in de taxi en het vliegtuig op weg naar huis terwijl de rest op weg gingen naar de mooie Zuid-Thaise eilanden: voor mij stonden een midterm en presentatie op het programma..!

Inmiddels liggen de midterm en presentatie alweer achter me, staat Bali voor de deur en verheug ik me stiekem al ENORM op alle tripjes die gaan komen. En langzaamaan moet er toch ook wel gedacht worden aan de grote trip. Myanmar? Thailand? Laos? Cambodja? Vietnam?

Wanderlust!

Liefs Carina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Carina

Actief sinds 02 Jan. 2010
Verslag gelezen: 616
Totaal aantal bezoekers 14580

Voorgaande reizen:

06 Juni 2013 - 06 December 2013

Singapore

14 Juli 2010 - 30 November -0001

Xplore Tanzania 2010

Landen bezocht: