Singapore, een rijzende ster? - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Carina Toussaint - WaarBenJij.nu Singapore, een rijzende ster? - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Carina Toussaint - WaarBenJij.nu

Singapore, een rijzende ster?

Blijf op de hoogte en volg Carina

29 Augustus 2013 | Singapore, Singapore

De uni is begonnen, de Aziatische toeristentrekpleisters worden aangedaan en de tijd vliegt! De afgelopen 4 weken zijn voorbij gevlogen, zoals jullie al hebben kunnen lezen heb ik in de eerste week het enorme avontuur gehad in Tioman. De tweede week was het tijd voor wat introductie activiteiten en nu ben ik alweer 2 weken bezig op de uni. Ik schreeuw het misschien iets te hard, maar ik heb mijn draai hier gevonden en geniet letterlijk en figuurlijk van ieder moment dat ik hier ben. Iedere dag beleef ik wel weer iets wat me aan het denken zet, waar ik enorm van kan genieten of dat ik mij afvraag hoe ik er over een tijdje tegenaan zou kijken. Zowat iedere dag een andere Aziatische maaltijd uitproberen (Uhm.. ik heb me wel aangepast om 2x per dag brood te eten, anders kom ik echt als een tientonner terug.. alle olie’s hier in het eten zijn volgens mij niet zó gezond) en eigenlijk iedere dag weer afvragen wanneer er nieuwe reisplannen komen. Niet omdat ik hier zo graag weg wil: nee deze regio heeft enorm veel te bieden en tsja.. met reizigersbloed in me kan ik het dan ook niet laten om heel nieuwsgierig op pad te gaan!
De uni bevalt goed, ik voelde me er al snel thuis en de vakken zijn ondanks dat ze aardig lang zijn (3 uur per les) best leuk. Na wat gerommel met mijn vakken heb ik het voor elkaar gekregen om een weekje eerder vrij te hebben en in plaats van 5 examens er 3 te hebben. De meeste professors staan open voor exchange students en supporteren ons dan ook aardig om vooral veel te reizen... een betere motivatie had ik niet kunnen vinden! Het leven in Singapore is vooral een sneltrein. Een boomende stad met veel toekomstplannen, 24-uur per dag onderweg naar een toekomst en op het moment bezig om het Formule-1 circuit op te bouwen voor de nacht-Formule-1 van over 3 weekjes. Op alle manieren is te zien dat Singapore alleen maar meer volgebouwd zal worden, en het is dan ook nog maar de vraag of door de groeiende welzijn en welvaart van deze stad de traditionale hawker center’s/food courts zullen blijven bestaan. Het is dan ook een ervaring om nu hier te zijn, ondanks dat er al veel expats dit land gevonden hebben en het vooral voor veel toeristen als een tussenstop dient naar waar dan ook, zal dit land er over 10 jaar weer heel anders uitzien. Een toeristenboom sluit ik daarbij zeker niet uit
De hotspots worden langzaamaan snel afgewerkt. Zo kreeg mijn lieve reisvriendin Caroline het voor elkaar om ons op de top te krijgen van het Marina Bay Hotel.. en wel in de infinity pool, ja alweer een nieuwe top bereikt! Wat stiekem toch wel een opluchting was, aangezien bij ons langzaam de moed zonk dat wij op de top zouden staan! De NightSafari was ook enorm leuk om een keer te proberen (vooral omdat wij 50% korting kregen als studenten aan SMU (Singapore Management University) en stiekem wel een spannend avontuur. Als je bang bent voor ratten vooral geen tip!
Daarnaast heb ik al kennis gemaakt met een paar aardige locals, waardoor ik ook nog het local leven een beetje leer kennen én nog eens wat leuke tips van krijg!
Nu wordt het langzaam voorbereiden op een nieuwe trip, samen met Anne & Sara ga ik vannacht opweg naar Kuala Lumpur (aangezien Lauren net te horen gekregen heeft dat ze morgen moet beginnen met haar internship en helaas op het allerlaatste moment niet meekan) om daar 2 daagjes door te brengen. Zaterdag vertrekken we met de bus naar Malacca om daar een dagje door te brengen. Ik heb van alle kanten gehoord dat het goedkoop shoppen is, dus misschien maar alvast wat verjaardagsinkopen doen?!
Zoals jullie kunnen lezen gaat hier alles goed en amuseer ik me enorm! Het is leuk om alle reacties viavia te horen, maar jullie kunnen ook gewoon hier reageren zonder een e-mailadres te hoeven in te geven! Veel succes voor iedereen die weer begint met de uni of met school en voor iedereen: een dikke knuffel vanuit Singapore!
Liefs, Carina
PS: foto's volgen (hopelijk) later!

  • 29 Augustus 2013 - 16:14

    Toussi:

    Bij deze weer een reactie op je blog :) Een school met professors die je aanmoedigen om te reizen.........NICE! Je hebt inieder geval genoeg te vertellen dus t moet daar wel leuk zijn :)
    Veel plezier in KL.

    Toussi (en de rest)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Carina

Actief sinds 02 Jan. 2010
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 14598

Voorgaande reizen:

06 Juni 2013 - 06 December 2013

Singapore

14 Juli 2010 - 30 November -0001

Xplore Tanzania 2010

Landen bezocht: